» » » » Erdélyi Mónika: Voltam én 50 és 74 kg is

Fotó: Rostás Bianka/Life.hu


A FEM3 Café vendég műsorvezetője szerint mindössze elhatározás kérdése az eredményes fogyókúra. Pár hónapja benne is megérett a döntés, elkezdett diétázni és búcsút intett makacs kilóinak. Azt vallja, a finom falatokat nem szabad megtagadnia önmagától, de a lakmározásnak nem szabad teret engednie.

Remekül néz ki. Szembeötlően lefogyott, csinos és folyton mosolyog. Látszik, hogy jól érzi magát a bőrében.

Ez így van, és ha megköveznek érte, akkor is azt állítom, hogy lefogyni nem akkora nagy ördöngösség!

Akkor miért küzdött évekig a kilókkal? Miért éppen most koronázta siker a fogyókúráját?

Én mindig is jól éreztem magam a bőrömben. Szerintem a sajtót jobban piszkálták az extra kilók, mint engem. Mindezek ellenére számos alkalommal vágtam bele a fogyókúrákba, csak a kitartásom nem volt megfelelő. Fejben dől el az egész! Most azért határoztam keményen el magam, mivel nem szeretnék továbbra is küzdeni mondjuk azzal, hogy nem jön rám a nadrágom, vagy pont nem vagyok képes olyan gyorsan felrohanni a lépcsőn, ahogy régebben.

Első ránézésre úgy 8 - 10 kilóval kevesebb a pár hónappal ezelőtti önmagához képest. Milyen módszerrel sikerült megszabadulnia a fölösleges kilóktól?

Kis mennyiségekben, de normálisan kell étkezni, és nassolni is szabad. A legtöbb emberhez hasonlóan a húsvéti ünnepek alatt én is elengedtem magam és lakmároztam rendesen. Nem volt tőlem biztonságban a húsvéti sonka és a kalács sem. Ma reggel azonban már hiába illatozott előttem a kislányom magvas kenyere. Nem engedtem a csábításnak és inkább a gyümölcs koktélomat választottam. Napi 2-szer – reggel és este – fogyasztok turmixokat. Sajna sok esetben nincs időm enni, folyton rohanok. A turmixok ezzel szemben gyorsan elkészülnek, finomak, és el tudom magammal cipelni őket. Az étrendemben nincs burgonya, tészta, rizs valamint kenyér. Minden más viszont benne van. Ha az ember ezt a szabályt betartja, akkor szép folyamatosan fogyni kezd.

Akarat, táplálkozás és sport. A „nagyok” szerint ez a 3 tényező kell a sikerhez. Mennyi időt szán a testmozgásra?

Ez eléggé változó. Otthon szoktam sportolni. Van egy kedvenc filmem, ahol a főhősnő tornázik. Azt szoktam betenni a DVD lejátszóba és arra tornázom. Igazán motivál. Nagyon jó a zene és a főszereplő, Sandra Bullock is csinos. Ezeket a gimnasztikus gyakorlatokat én is tudom csinálni. Nem annyira hosszú, de nekem pont elég.

Igencsak karcsún ismerte meg az ország, noha akkor már túl volt egy gyermekszülésen. A 2-ik terhessége után azonban nem sikerült visszanyernie egykori alakját.

Egész életemben vékony testalkatú voltam. Sőt! Olyan is megesett, hogy fiatal lányként az orvos étvágyjavító tablettákat írt fel nekem. Szerencsés alkattal bírtam. Később sem volt soha problémám a súlyommal. Az első szülés után hamar lejöttek rólam a kilók, egykettőre lefogytam. Egyrészről huszonéves korban a test könnyebben regenerálódik, másrészről magánéleti gondokkal is küzdöttem, elkezdtem dolgozni, stresszes lett az élet, rohangáltam a gyerekkel és nem kocsival, hanem tömegközlekedéssel jártam. Az évek közben mentek és amikor Molli megszületett, nehezebben regenerálódtam, de elmondom még egyszer, ez nem nekem volt a legnagyobb problémám.

Hány fajta diétázási módot próbált ki az évek során?

Nem annyira sokat. Elnézést kérek azoktól, aki hisz a különféle diétákban, de a jó részük kamu. Nem lehet büntetlenül csak úgy elvonni bizonyos tápanyagokat a szervezettől. Bébi kaja diéta és a társai, plusz a ki tudja milyen hatóanyagokat tartalmazó pirulák. Miért hiszik el olyan sokan, hogy ezek tartós jelleggel működnek? Egyetlen egy alkalommal csináltam olyat, hogy kb. 1 hónapig megvontam magamtól a cukrot. Rosszul is lettem, állandó jelleggel szédültem. Alkalmanként ezt is, és mindent enni kell, csak mértékkel. Azt is hiszem, hogy soha nem az a bizonyos 1 db kifli, hanem az utána jövő 5 db okozza a gondot. Őszintén szólva nem igazán számoltam, hogy hány alaklommal fogyókúráztam.

Ön nagyszerű cukrász. Naponta gyártja a finomabbnál finomabb süteményeket. Így sincs veszélyben az alakja?

Óh, én a cukrászdák mellett is úgy megyek már el, hogy oda se tekintek. A piskótákat nem kóstolom meg, a krémeket azonban nem tudom kihagyni. Nem mindig egyforma íze, állaga van a csokinak és a vajnak. A kiskanálnyi porcióktól nem lesz bajom.

Édesanyaként megfontoltan formálja gyermekei táplálkozási szokásait?

Nem szabad azért túlzásokba esni. Tartom azon véleményemet, hogy mértékkel mindent lehet. Nem tagadok meg tőlük semmit se. A gyerek azt csinálja, amit a szüleitől lát. Erre kell igazán odafigyelni. Mi mellesleg pl. nagy citrom-imádók vagyunk. Kilószámra áll otthon a citrom. Én egy pohár teához legalább 1 egész citromot elhasználok. Ez a gyerekekre is átragadt. Az egész család eszi gyakorta. Petrezselyem szintén mindig van itthon. Szoktam is mondani, hogy aki hozzánk látogat, virág helyett hozzon nyugodtan petrezselymet. Nyersen is szívesen fogyasztjuk.

Emlékszik a 2 legszélsőségesebb testsúlyára?

Fiatal koromban valódi cingár típus voltam. Nagyjából 50 kiló körül mozgott a súlyom, majd a 2-ik szülés után maradt rajtam néhány kiló plusz. 74 kg-ot mutatott a mérleg alattam.

Hogyan találja meg az alkatához igazán menő öltözékeket?

Az öltözködés nálam nem kulcsfontosságú kérdés. A legtöbb nővel ellentétben én egyenesen utálok vásárolni és piszkos próbafülkékben ruhát próbálgatni. Öltözködni és csinosnak lenni viszont szeretek. A ruhák beszerzését szívesen bízom másra. A legjobb az lenne, ha valamiféle titokzatos módon a szekrényembe teremnének a nekem tetsző darabok. A technikám a következő: amikor fotózásra, forgatásra készülök, akkor általában a stylist szakértelmére bízom a ruhák kiválasztását. Ő pontosan tudja, kinek mi áll jól, és gyakran olyan darabokat is összepárosít, ami nekem eszembe sem jutna. Én pedig egész egyszerűen megvásárolom ezeket a ruhákat.

Mit javasol azoknak a hölgyeknek, akik már erősen gondolkodnak a fogyókúrán?

Mérlegeljék, hogy megéri-e bajlódni a testsúlyukkal és határozzák el magukat a döntésre. Találjanak más örömforrást az evésen kívül. Tudom, hogy ez a legkönnyebb út a pillanatnyi boldogsághoz, de ha találnak egy újabb örömteli tevékenységet, az életükben nem fog olyan jelentős szerep jutni majd az evésnek.











«
Next
Újabb bejegyzés
»
Previous
Régebbi bejegyzés

Nincsenek megjegyzések:

Leave a Reply