» » » A telefonom mondja meg, hol tölthetem fel a közelben

Kép: pixabay.com


Úgy 2 évvel ezelőtt, lemerült telefonok társaságában borozgatva találta ki két barát a terméket, amelyre nemsokára céget alapítottak: mivel tűvé tették Füredet egy olyan csehóért, ahol legalább a pultban fel tudják tölteni a mobiljukat, rájöttek, egyszerűbb, ha fejlesztenek egy ilyen eszközt ők maguk. De akkor már ne csak power bank legyen. Tartozzon hozzá egy sokoldalú applikáció is. És mindez teljesen ingyenes legyen.

Láttunk már ilyesmit… vagy mégsem?


A Charge me Up! -ot megalkotó soproni startup cég, szokás szerint a probléma felől közelítette meg a dolgot. Fejlesztésükben az applikáció első figyelmeztetése, ha a telefon 20 %-on áll, ideje tölteni. Itt lép be az ötlet: megmutatja azokat a nyilvános helyeket a környéken, ahol ezt ingyen megtehetjük. A távolodással arányosan sorolja a töltőpontokat, illetve profil szerint választhatunk, hogy kávézóba, sörözőbe, hotelbe, esetleg egy bútorüzletbe mennénk be a művelet végrehajtásához. Amíg szezonális, fesztiválokon is felkereshetők a kis akkumulátorok, és ha minden jól megy, rövidesen fitnesztermek és sportlétesítmények, uszodák, kerékpáros- és motoros klubok is bekapcsolódnak a hálózatba.

Az opció a felhasználónak nem kerül semmibe, a kereskedő fizet éves bérleti díjat az akkumulátorért. Cserébe többnyelvű applikációt kap, és egy honlapot, ahová képeket tölt fel, tetszés szerinti leírást, szolgáltatásokat és akciókat. A töltőt használó egységek egyre sűrűbben jutalmazzák kedvezménnyel, ha valaki az applikáción keresztül választ ahhoz kocsmát, éttermet, kávéházat, hogy lemerülőben lévő telefonjába életet leheljen. Ez ugyanis, mint Joó Balázs és Grubits Tamás, a Charge me Up! működtetői elmondták az Üzletrésznek, apró, személyes megoldásokon keresztül márkaépítésre is jó lehetőség, és ezt többen be is látják a szolgáltató szektorban.

Egyre többen ismerik


Az applikáció bő 1 éve elérhető az Appstore-ból és a Google Play kínálatában, de már Ausztriában, Szlovákiában és Izraelben is megtaláljuk a töltőpontokat. Népszerűsége igen gyorsan terjed, a startup franchise-hálózatot kínál. Az alapítók elmesélték, a spanyol, az osztrák, a szlovák, a német és az ausztrál partner az ő ajánlatukat fogadta el, de az izraeli partner már őket kereste meg. Meghívásra mentek el Londonban a Takeaway Expo-ra, ott nevezték be őket a szervezők az Innovation Awards 2015 díjra is.

Napi 160 Ft-ból megtérül


Az évi 58.800 Ft tulajdonképpen már napi 160 Ft-al bővült forgalomnál megtérül. „Vagyis elég mondjuk egy kávéval többet eladni, már pénzénél van a vendéglátós” – mondja Joó Balázs, aki elsősorban értékesítéssel foglalkozik a cégnél. – „Sokat számítanak az emberi apróságok. Például ha a pincér az étlap mellett azzal az ajánlattal lép oda a vendéghez, hogy feltöltheti a telefonját is, illetve ha a fogyasztó látja, hogy a szomszéd asztalnál valaki épp azért tud kávézás közben chatelni, mert ültő helyében csatlakoztatta a telefonját. Ez már olyanféle barátságos extra, amellyel az étterem érezteti a vendéggel, hogy fontos számára, ezáltal megkülönbözteti magát személytelenebb helyektől. Ha kicsit is elhivatott, akkor nem mindegy neki, törzsvendég lesz-e a vendégéből. Sok ügyfelünk van, aki rájött erre és már a hatodik töltőt rendelte meg” – meséli Tamás.

A szokásos nehézségek


A startupperek említettek egy esetet az Üzletrésznek: egy szlovákiai partnerjelölttel minden sínen volt már, amikor az utolsó pillanatban visszalépett. Másnap kiderült, hogy lemásolták a szolgáltatást és bejegyezték a saját, ugyanilyen profilú cégüket. „Gyenge, rossz minőségű akkumulátorral üzemeltetik – teszi hozzá Grubits Tamás –, így előreláthatóan nem jutnak majd messzire. Ezt onnan tudjuk, mert nekünk is 5-6 hónapunk ment rá arra, hogy berendeljünk és élesben teszteljünk jó néhány tucat akkumulátort. Ez anyagilag fájdalmas volt, de ezt a fázist nem lehetett kihagyni a folyamatból.”

Szépen nő a felhasználók létszáma


Joó Balázs elmondta, hogy bár keresnek befektetőt, személy szerint annak jobban örülnének, ha a franchise-ból befolyó összegeket visszaforgatva, organikusan tudnának építkezni. Ez erőteljesebb lenne az egyszerű bootstrap-nél, gyorsabb is. Az applikációt eddig kb. 11.000-en töltötték le, de pontos számot már csak azért sem tudnak mondani, mert amikor 5.000 - 6.000 között jártak, rendszerhiba miatt letörlődött az összes adatuk. Hogy milyen alkalmazástípusnál hány letöltés számít jó eredménynek, a beléfektetett reklámkiadástól és a megosztások számától függ. „Okosan tette az Uber, hogy bevezette az ajánlással járó kedvezményt – véli Joó Balázs –, az is kap egy ingyenes fuvart, aki új felhasználót hoz a rendszerbe, és az is, aki neki köszönhetően töltötte le az applikációt. Jelenleg valami hasonlóban gondolkozunk, 50 %-os vacsorakedvezményben vagy egy doboz sörben, attól függ, hogy milyen szponzort találunk hozzá.” A Charge me Up! momentán kb. 400 partnerrel működik együtt.

Dzsudzsák Balázsnak is bejött


A szezonhoz igazodva igyekeznek kihasználni a fesztiválok adta lehetőséget is. A Beach fesztivál szervezője a Harley fesztiválon szúrta ki a terméket, gyors meghívással reagált, a Volton, a Soundon és a Szigeten pedig már tavaly is feltűntek. Az pedig csak a szerencsés véletlen műve, hogy Dzsudzsák Balázsnak és Talmácsi Gábornak is már az első pillanatban nagyon megtetszett a termék, felajánlották, hogy pózolnak vele, és ezt nem titkolták el a Facebook-on a rajongóik elől sem. „Ezek rögtönzött, ezért vicces pillanatok, de valójában nekünk nagyon biztató visszajelzést adnak – mondják a startupperek. – A magunkfajta apró cégnek a sok munka mellett erre nagy szüksége van.”



«
Next
Újabb bejegyzés
»
Previous
Régebbi bejegyzés

Nincsenek megjegyzések:

Leave a Reply